Înapoi la Curs
Introducere in IT - Cursuri IT pentru incepatori
0% Finalizat
0/0 Steps
-
Saptamana 1 - Intro in IT
Introducere in IT2 Lectii -
Saptamana 2 - Fundamentele CalculatoarelorFundamentele Calculatoarelor11 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Calculatoare si Sistemele de calcul
-
Componentele Hardware ale unui Calculator
-
Arhitectura Calculatoarelor
-
Despre CPU - 32 vs 64 bits, Nuclee si Frecventa
-
Despre Memorii si Spatiile de stocare
-
Procesul de "Bootare" - Pornirea sistemului
-
Analiza componentelor hardware - Windows
-
Laptopul potrivit pentru tine in IT
-
Cum Sa Alegi Laptopul Potrivit Pentru Copilul Tau | Ramon Nastase @Metropola TV
-
Exercitii & Resurse recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 3 - Sisteme de OperareFundamentele Sistemelor de Operare11 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Sistemele de Operare
-
Tipuri de Sisteme de Operare
-
Procesele unui Program dintr-un OS
-
Sistemul de fisiere al unui OS
-
Users, Groups & Drepturi de acces pe un OS
-
Instalare Linux
-
Linux in practica
-
Joaca-te cu Linux fara sa-l instalezi
-
macOS in practica
-
Exercitii & Resurse recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Linia de Comanda din Linux6 Lectii
-
Saptamana 4 - Cloud, Servere & VirtualizareFundamentele tehnologiilor Cloud7 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Cloud (Computing, Storage, Networking) #1
-
Despre Cloud & Aplicatii #2
-
Exemple de aplicatii Cloud #1 - SaaS - Productivitate (Google)
-
Alte exemple de aplicatii Cloud #2 - SaaS
-
Exemple de aplicatii Cloud #3 - PaaS / IaaS - GCP si Digital Ocean
-
Exercitii recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Fundamentele Serverelor si ale Virtualizarii8 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Virtualizare
-
Virtualizare pe calculatorul local - Virtualbox (Windows)
-
Virtualizare pe calculatorul local - Virtualbox (Linux)
-
Despre Servere si modelul Client-Server
-
Crearea unui Server pe Windows - XAMPP
-
Server in Cloud (VPS) - Digital Ocean (Linux)
-
Exercitii recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 5 - Retele de Calculatoare & InternetFundamentele Retelelor de Calculatoare si a Internetului11 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Internet & Retele
-
Despre Retele - Tipuri de Retele, Echipamente
-
Despre Adresele IP si MAC
-
Cum comunica Calculatoarele in Internet
-
Despre Servicii de Retea si Porturi
-
Retelistica intr-un mod practic - Windows
-
Cum vezi traficul dintr-o retea LAN - Wireshark
-
[EXTRA] Configurare Router Wireless Digi prin GUI - Sesiune de Mentorat
-
[EXTRA] Configurarea Routerului Wireless TP-Link
-
Exercitii recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 6 - Securitate CiberneticaPrincipii si bune practici de Securitate Cibernetica9 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Despre Securitatea Cibernetica
-
Tipuri de Atacuri Cibernetice
-
Securizarea dispozitivelor personale
-
EXTRA - Securizarea conexiunii la Internet cu un VPN
-
EXTRA - Securizarea in Internet a laptop-ului sau a PC-ului
-
EXTRA - Cum ramanem in siguranta pe Internet | Interviu @Metropola TV
-
Exercitii recomandate
-
TOT ce trebuie sa stii despre Securitatea Cibernetica
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 7 - ProgramareFundamentele Programarii10 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Care este rolul Programarii
-
Limbajele de Programare (in functie de Aria din IT)
-
Instrumentele necesare pentru a Programa (in Python)
-
Introducere in Programare #1 - Primul program
-
Introducere in Programare #2 - Logica unui program
-
Introducere in Programare #3 - Reutilizarea codului
-
Introducere in Programare #4 - Eficienta programarii - Buclele for
-
EXTRA - In cat timp poti invata Programare?
-
Exercitii recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 8 - Programare WebFundamentele Programarii Web10 Lectii|1 Test de verificare
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Cum functioneaza un Site in Internet
-
Scopul unui site - Informare/Educare, Prezentare, Vanzare
-
Componentele care compun o aplicatie Web / Mobile
-
Despre HTTP si mecanismul de functionare
-
Instrumentele de baza in Programarea Web
-
Despre HTML & Exemple
-
Despre CSS & Exemple
-
Concluzii & Next steps
-
Exercitii recomandate
-
Ce vom studia in acest capitol?
-
Saptamana 9 - Rezolvarea problemelorProblem Solving & Troubleshooting6 Lectii|1 Test de verificare
-
SAPTAMANA 10 - Proiect - Crearea propriului siteCrearea site-ului cu WordPress4 Lectii|1 Test de verificare
-
Proiect - Site-ul tau in WordPress
-
Saptamana 11 - IT-ul in lumea realaIT-ul in lumea reala6 Lectii
Teste de verificare
Participanții 1924
-
02cristian-damiangmail-com
-
19tomacatalin93gmail-com
-
Adrian
-
a-andreea913gmail-com
-
a-lupoaeyahoo-com
Capitol 2,
Lectie 3
În desfășurare
Componentele Hardware ale unui Calculator
Capitol progres
0% Finalizat
Componentele hardware ale unui calculator
Placa de baza formata din componente care trebuie unite, rolul ei fiind sa uneasca aceste componente si sa creeze conexiune.
Avem procesor:
- CPU, se ocupa cu procesarea datelor
- memorie, de mai multe tipuri: RAM( cu cat ai mai multi, cu atat poti rula mai multe programe), cache, registru, stocare, ROM(cere instructiuni in momentul in care este pornit calculatorul)
In RAM, memoria se pierde in momentul in care ai inchis calculatorul, iar cu RAM, informatia persista
- stocare: HDD(o componenta fizica ce se invarte), SSD( este mai mult axat pe circuite)
- placi externe:
A) placi video(GPU)
B) placi de sunet
C) placi de retea
- Input/Output Devices: porturi USB, unitati prin care poti sa citesti sau sa scrii DVD-uri, monitoare, diferite unitati, etc
- sursa: este cea care da putere calculatorului
- o carcasa care inglobeaza toate aceste componente, pentru a izola de diferite daunatoare precum: praf, umiditate, etc
- conectica: cabluri de la PATA de conexiune, SATA(pentru a conecta harddiskurile sau alte componente)
PROCESOR, CPU :
- frecventa( cate instructiuni/cicluri se pot executa). O frecventa mare nu e neaparat mai buna
- numar de nuclee: cu cat ai mai multe, cu atat se pot genera mai multe fire de executie. E mai bine sa fie mai multe
- arhietectura. Cea mai des folosita Arhitectura in ultima vreme este: x86 cu 64
Memorie RAM:
- frecventa(cat de mult poate sa proceseze)
- capacitate( memorie de cativa GB:4,8,16,etc)
- latenta( cat timp dureaza sa treaca si sa execute acel ciclu)
Cuvinte cheie:
- CPU (Central Processing Unit – Procesor)
- Memorie RAM (Random Access Memory)
- Memorie ROM (Read-Only Memory)
- Hard Disk (HDD)
- SSD (Solid State Drive)
- Placa Grafica / Video (GPU – Graphical Processing Unit)
- Placa de Sunet
- Placa de Retea (NIC – Network Interface Card)
- Cabluri connector (PATA, SATA)
- I/O (Input / Output devices)
- PSU (Power Supply)
- Carcasa PC-ului

Răspunsuri